تصویر بالا را که میبینید احتمالا فکر میکنید این کنترلر بازی توسط آدم فضاییها طراحی شده و مناسب اندامهای حرکتی آنهاست، اما اشتباه میکنید. این کنترلر توسط کارمندان شرکت Valve، دارندگان پلتفرم استیم طراحی شده که این روزها لقب نسل بعدی کنترلرهای بازی را به دوش میکشد.
تصویر بالا را که میبینید احتمالا فکر میکنید این کنترلر بازی توسط آدم فضاییها طراحی شده و مناسب اندامهای حرکتی آنهاست، اما اشتباه میکنید. این کنترلر توسط کارمندان شرکت Valve، دارندگان پلتفرم استیم طراحی شده که این روزها لقب نسل بعدی کنترلرهای بازی را به دوش میکشد.
بزرگترین تغییری که بسیار واضح به نظر میرسد حذف آنالوگهای چپ و راست و اضافه کردن دو ترکپد دایرهای است. تا به امروز هیچ کمپانیای چنین قدمی برنداشته بود و میتوان Valve را پیشرو در این زمینه دانست. از این پس به جای تکان دادن آنالوگها فقط کافیست دو انگشت شست خودتان را روی ترکپدها قرار دهید و دوربین و کاراکتر را به این وسیله تکان دهید. با استفاده از این پدها دقت در جهت گیری، تیراندازی، نشانهگیری و ... بسیار افزایش مییابد. البته برای انجام این کار لازم است که بازیها به خوبی با این ترکپدها هماهنگی داشته باشند و ارتباط خوبی برقرار شود.
اشیایی که در زیر میبینید همگی مربوط به نسخههای اولیهی طراحی این کنترلر بودهاند. البته تغییرات همچنان ادامه دارد و تصویر ابتدایی اخیرا منتشر شده که با ورژن قدیمی تولید شده که اکنون به دست 300 نفر از تست کنندهها رسیده متفاوت است.
پیشتر والو ترجیح داده بود تا 8 دکمهی اصلی را حذف کند و برای آنها جایگزین پیدا کند اما به نظر میرسد این طرح به سرانجام نرسیده و باز هم باید 8 دکمه اصلی که شامل 4 دکمه جهت دهی و 4 دکمه XYAB هستند را داشته باشیم. نسخه اولی که از این کنترلر نمایش داده شد به این صورت بود:
به نظر شما والو میتواند در شکل دادن آینده کنترلرهای بازی نقش موثری ایفا کند؟